Gambling Giant GVC wkracza do nowej, regulowanej ery
Operator gier hazardowych GVC Holdings w czwartek zakończył planowaną rebranding na Entain plc po tym, jak akcjonariusze spółki w przeważającej większości zatwierdzili ten ruch na nadzwyczajnym posiedzeniu w środę.
Firma po raz pierwszy ogłosiła plany rebrandingu w połowie listopada. Powiedział wtedy, że zmiana nazwy będzie odzwierciedlać „fundamentalne zmiany”, które zaszły w organizacji, a także w szeroko rozumianej branży hazardowej.
GVC ogłasza zmianę marki, wyjście z nieuregulowanych rynków hazardowych
Entain przedstawił również szereg środków, które zamierza wdrożyć w celu wzmocnienia swojej działalności i poprawy praktyk w zakresie odpowiedzialności społecznej . Środki te obejmą wszystkie rynki, na których działa firma, oraz wszystkie jej marki, w tym bwin, partypoker, Ladbrokes, Coral, FoxyBingo i BetMGM.
Ogłaszając swoją rebranding w zeszłym miesiącu, Entain przedstawił również nową strategię, której celem jest zapewnienie znacznego wzrostu poprzez ciągłą koncentrację na czterech kluczowych obszarach, w tym agresywnej ekspansji w Stanach Zjednoczonych, rozwoju w podstawowych obszarach działalności firmy, wejściu na nowe rynki i ekspansji na nowe publiczność.
W ramach trwającej transformacji Entain zapowiedział, że zrezygnuje ze wszystkich nieuregulowanych rynków, na których są obecnie dostępne jego marki, oraz że do końca 2023 r. Będzie czerpać 100% swoich przychodów z terytoriów regulowanych. Przychody z rynków regulowanych stanowią obecnie około 96% całkowitych przychodów grupy Vulkan Vegas.
Entain zademonstrował swoje zaangażowanie w operacje regulowane na początku tego miesiąca, kiedy ogłosił, że wycofa swoją markę partypoker ze wszystkich nieuregulowanych terytoriów, na których działał. Partypoker Twitch i menedżer społeczności Collette Stewart powiedzieli na forum dyskusyjnym poker roomu na Discordzie, że „do połowy w grudniu nie będziemy już oferować naszych usług na nieuregulowanych rynkach pokera po podjęciu decyzji przez kierownictwo”.
Ekspansja w USA
Entain powiedział w czwartek, że jego marka BetMGM skierowana do Stanów Zjednoczonych odnotowała silny wzrost i wzrost udziału w rynku w USA. BetMGM jest częścią spółki joint venture z amerykańskim gigantem kasyn MGM Resorts International.
Internetowe zakłady sportowe i gry hazardowe wejdą do pięciu nowych stanów w okresie od października do stycznia 2021 r. I podwoją swoją populację do około 75 milionów ludzi w 12 stanach.
BetMGM ostatnio odważył się wejść na nowo otwarty rynek zakładów sportowych w Tennessee. Entain powiedział, że ta ostatnia premiera była jego najbardziej udanym uruchomieniem w Stanach Zjednoczonych, a dochody już biją od tych w bardziej ustabilizowanych stanach. Oczekuje się, że BetMGM będzie dostępny w ponad 20 stanach do końca przyszłego roku. Operacja jest oparta na własnej technologii.
Pierwsza licencja Ameryki Łacińskiej, plany rozszerzenia w Kanadzie
Entain ogłosił, że uzyskał swoją pierwszą licencję w Ameryce Łacińskiej i stał się pierwszą globalną firmą bukmacherską i hazardową, która uzyskała licencję w tym lukratywnym regionie. Operator spodziewa się, że wkrótce rozpocznie działalność w Kolumbii, jednej z pierwszych regulowanych jurysdykcji Ameryki Łacińskiej.
Entain ujawnił również plany ubiegania się o licencję w Kanadzie, gdzie ustawodawcy podejmują kroki w celu zalegalizowania zakładów na pojedyncze wydarzenie, ponieważ praktyka ta rośnie w sąsiednich Stanach Zjednoczonych. Niedawno wprowadzona ustawa wzywa do legalizacji zakładów online i w tradycyjnych placówkach hazardowych, takich jak kasyna.
Odpowiedzialny hazard to kolejny obszar, w którym Entain powiedział, że będzie dążył do poprawy, ponieważ rośnie presja wywierana na branżę, aby działała bardziej odpowiedzialnie i skuteczniej chroniła swoich klientów. Firma niedawno ogłosiła program Advanced Responsibility and Care, w ramach którego połączy swoją technologię z badaniami i spostrzeżeniami czołowych psychologów i Harvard Medical School, aby opracować innowacyjne doświadczenia i zwiększyć ochronę graczy.